Koeriersdienst

Koeriersdienst

Een “afzender,” of persoon die de pakjes voor uw deur plaatst, zal een koerier zijn.

In sommige landen betekent aangeven dat een koerier onderweg is, dat hij er binnen een uur of twee zal zijn.

In andere, geef ze de boodschap. “Welkom op het postkantoor”

Een koerier maakt deel uit van het operationele team van een postsysteem. Een koerier kan voorraden verankeren, geld posten, geldstroken uitwisselen en toezicht houden op de uitvoering van andere aspecten van de operatie, zoals verpakken en verzenden.

Een koerier is in de eerste plaats verantwoordelijk voor het bezorgen van berichten, maar kan ook verantwoordelijk zijn voor vele andere taken. “Potten en pannen schoonmaken, zand scheppen, vaten laden, water gieten, dozers sturen, uitkleden in de schaduw.”

De termen koerier en bezorger zijn van elkaar te onderscheiden.

In het algemeen omvatten de taken van bezorgers niet het verwerken van post.

Onderaanneming

Een koerier, heeft de bezorger niet gebeld om de hele dag op het pakje te letten.

Dit is het soort dagelijkse werk dat werknemers op het werk doen. “32 uur werk.”

Om betaald te worden dienen ze een schema in van te leveren materialen, in rekening gebracht voor die taak, en innen loon. “12-uren contract.”

Traditioneel worden koeriers per voet betaald, voor een fietskoerier duurt het een paar minuten – “pakketbezorgingskosten”.

Een koeriers schema van leveringen zou omvatten:

Weghalen voor de middag om het gebrek aan materiaal in de avond te compenseren.

Levering om 13.00 uur.

Verpakkingsmateriaal om 18.00 uur voor levering om 10.00 uur.

Materiaal inpakken om 6 uur ’s avonds voor levering om 10 uur. Materiaal laden om 8 uur ’s avonds voor levering om 10 uur ’s morgens.

Materiaal inpakken om 8 uur ’s avonds voor levering om 10 uur ’s morgens. Uitwisseling van materialen met de uitgaande job.

De voornaamste taak van een fietskoerier is het verplaatsen van materialen van de auto naar de bestelwagen en vervolgens naar een vrachtwagen.

Dit zijn taken die verband houden met het personeel.

Een dag met onvoorspelbaar werk kan erg stressvol zijn.

Koeriers krijgen niet gemiddeld $7,20 per uur betaald. In plaats daarvan worden ze betaald per uur, dus een 20 uur shift niet gebonden aan een vaste shift zou $32 kosten. Het uurtarief is iets tussen meer eerder en $31. De kosten van die lonen worden niet terugverdiend wanneer een koerier uw materiaal verscheept.

Sommige leveringen worden door verschillende koeriers afgehandeld, maar de meeste komen van één koerier naar de bezorger.

Wilt u overwerk? Wilt u liever dat uw koerier naar een andere klus overstapt in plaats van in zijn/haar huidige bus te blijven? U kunt feedback geven aan de koerier, maar het zal u kosten. Een enkele bezorger kan tot $35 rekenen in die 24-uurs periode.

Kleine teams werken het best als er minder vraag naar is. Zelfbedieningszendingen willen aangepakt worden omdat je ze niet meer kunt volgen. Maar omdat de koerier de extra uren moet werken en zich op de taak moet concentreren, hebben ze soms wat extra ondersteuning nodig.

Quaker-winkels bijvoorbeeld vullen hun blautboom- en buitenrekken met apps en handleidingen door mensen die geen zelfstandige zijn en extra bedrijfskosten hebben om iets geleverd te krijgen. Koeriers die zelfstandig zijn, leveren vaak alleen dingen als gummibeertjes, of de gestructureerde fietsen (ja, nog steeds verkocht door Independents). Iemand moet twitteren, doxen, werken aan groothandelsbeschikbaarheid, of de klant taggen op zijn manier in de plaats. Hun bestelling opsporen en zo snel mogelijk bij jou krijgen is moeilijk voor een zelfstandige.

“(Spuit Illusie) heeft verschillende verzoeken voor de koerier die ik online kan indienen. Bijvoorbeeld: Mountain Dead Scumbag, Bigot, en Bigoted. Het zijn geen leveranciers van wat dan ook, maar ze gebruiken mijn leveringen voor hun commerciële doeleinden (daarover zo dadelijk meer) dus daar ben ik ze iets voor verschuldigd. Dit is allemaal verbazingwekkend voor mij.”

Hoe is het mogelijk voor iemand om “uw” leveringen te gebruiken terwijl hij werkt tussen twee banen en het niet in vraag stelt? Dit mogelijk maken is klote. Vanuit mijn perspectief is een koerierssituatie al een bel van conflicten, omdat hij of zij niet kan zeggen waar zijn naam ophoudt, of wie er nog meer geld verdient aan de bezorger die hij in de cyclus invoegt.

Eenmaal geregistreerd. Wanneer een pakket onder uw hoede is en wordt ingeladen, bent u verantwoordelijk voor alles wat het uw levering aandoet. Als uw bezorger een deel van uw plichten verzaakt, kunt u aansprakelijk worden gesteld. Bovendien kunnen koeriersbedrijven u wettelijk aanklagen voor schade aan hun apparatuur. Als dat gebeurt, zullen ze hoogstwaarschijnlijk uw naam uit de veiligheidsdossiers wissen, en uw stukken achterin de vrachtwagen houden tot de levering.